2017/09/01

Príprava na súrodenca alebo aká je naša REALITA

Na skutočnú lásku k súrodencovi sa nedá pripravovať. Treba ju prežiť a to už od samého  začiatku - príchodu z pôrodnice.

Alex bude mať o pár mesiačkov 1 rok a Beník pár dní pred Alexovými narodeninami 3 roky. Neskutočne to letí. A to mi príde, že len včera sme Beníka pripravovali na príchod malého bračeka Alexa. Než sme povedali Beníkovi, že bude ,,BIG BROTHER“ bol to a stále je náš prvorodený, malý chlapček, ktorému som venovala všetok svoj čas. Nehovorím o svojom voľnom čase, pretože ten nebol a nie je. Naozaj sa venujem len deťom a stojí to za to. Všetky činnosti sme robievali spolu s Beníkom, našou hlavnou prioritou bolo hranie sa a keď sme boli hladní spoločne sme si pripravili jedlo. Teraz mi hovorieva, že je môj kuchár - šéf. A naozaj ten čas, ktorý sme boli spolu sa mi teraz vracia a ukazuje sa, ako aj výborný spôsob prípravy na druhé dieťatko. Vďaka tomu,že sme sa spoločne hrali a hru sme postupne rozširovali o ďalšie hračky (pri stavaní hradu z kociek, sme pridali traktor ako dopravný prostriedok na dovoz kociek na stavbu), Ben sa už pred príchodom Alexa vedel hrať sám.

Ďalším spôsobom ako sme Beníka pripravovali bol rozhovor o bábätku alebo priamo s s bábätkom v brušku, hladkával mi bruško, počúval s uškom alebo fonendoskopom, čo sa deje v brušku, sledoval vlniace sa bruško. Postupne som mu ukazovala a pripravovala oblečenie pre bábätko, ktoré nosil on sám. To sa mu veľmi páčilo, pretože na veľa z nich boli rôzne obrázky autíčok, zvieratiek. Pomohol mi ich dávať do pračky, po vypratí sme ho spoločne vyťahovali, žehlili (len ako sledovateľ) a spoločne ukladali do komody. Tešil sa, že mi môže pomáhať. Môžete sa dočítať v rôznych odborných knihách (najmä od autorov, ktorí sú väčšinou bezdetní) alebo počuť skúsenosti iných rodičov, ako a kedy pripravovať deti na druhého súrodenca. Nič Vás nepripraví lepšie, ako REALITA, ktorá nastane, keď prídete s malým (cudzincom) bračekom/sestričkou z pôrodnice domov. Naše privítanie bolo prekrásne a rada na to spomínam. Alexa som mala na rukách. Ben pristúpil, vybozkávala som ho a predstavila som mu malého bračeka (v pôrodnici ho úplne ignoroval). Skontroloval Alexa ako auto na STKčke. Ako to vyzeralo? Pomenoval všetky časti tela a keď nevidel druhé uško začal mu hýbať s hlavou, upokojil sa až vtedy keď ho našiel. 
Nie vždy je to ideálne ale snažíme sa o to, aby sa naše deti mali radi, boli pri sebe, niečo spolu robili a pomáhali si. Zatiaľ sa hrajú sami, pretože Alex je ešte maličký a berú si navzájom hračky. Teraz, ako začal loziť, stáť, nemá problém sa všade dostať, hlavne vyhľadáva Beníkovú prítomnosť a chce byť stále s ním. Sú aj chvíle, čo by ma ani vo sne nenapadlo, že to budú robiť moje deti. Ben má niekedy obdobie rýpania do Alexa a Alex si nenechá a zaútočí svojimi 8 zúbkami ako malá piraňa. Ben už neberie veci Alexovi, naučili sme ho aby mu skúsil dať náhradu. Fungovalo to do vtedy, kým Alex opäť nevyrástol a s vecami sa dokáže pohrať aj dlhšie. Ben musí pochopiť, že nie vždy náhrada zaúčinkuje. Tiež sú aj situácie, kedy sme veľmi prekvapení, aký ochranca z nášho Bena je. Nedá si dopustiť na svojho bračeka, chráni ho pred cudzími, vyhľadáva ho, keď ho nevidí v našej blízkosti.

Kameň úrazu nastal práve v čase Alexovho kojenia a Beníkej túžby upokojiť sa na prsku. Hlavou mi prebleskli dva fakty. Keď dám Alexovi prsko skôr, ktorý mal na to patričné právo lebo nič iné nepapkal a bol hladný, mohla by sa u Bena vzbudiť žiarlivosť. Ak by som Bena upokojila skôr, myslel by si, že Alex bude na druhej koľaji a on keď si dupne, bude po jeho. Z toho som rýchlo usúdila, že je pravý čas skúsiť tandem ako sa koja dvojčatá. Čítala a hľadala som informácie všade na nete, ale nik Vám nepovie, kedy je vhodné kojiť deti a ako to urobiť. Tak som to urobila po svojom. Posadila som sa do postele, položili sme ich na vankúšiky. Síce to nebolo ukážkové kojenie, deti boli spokojné a Beník videl na svojho bračeka a mohol ho hladkať. Bolo to správne rozhodnutie. Od vtedy si pocuckávali spolu alebo zvlášť. Po necelom pol roku som, už bola veľmi unavená a hlavne ma Beníkové kojenie veľmi bolelo. Povedala som mu pravdu (vždy mu hovoríme pravdu - u nás je ZÁKAZ klamať). Samozrejme som na sebe postrehla, že som bola veľmi vyčerpaná, pretože celé dni som len kojila, prebaľovala a kojila.  Po vysvetlení povedal: ,,ňuňu pá-pá“. Kojila som ho 2 roky a 5 mesiacov. Je pravdou, že keď som mala laktačnú krízu, poprosila som ho, aby mi rozbehol mliečko a on si s radosťou pocuckal, ale potom aj prestal. Aby sme predchádzali žiarlivosti na Alexa zapájala som ho do prebaľovania, hrania sa s ním, mohol pri ňom ležkať. Ak Alex spinkal, s Beníkom som sa vždy hrávala a všímala som si ho aby vedel, že i keď máme doma nové bábätko, stále ho ľúbim a chcem si ho všímať a venovať sa mu. Myslím si, že aj to pomohlo aby nepociťoval žiadnu neférovosť a nemal dôvod žiarliť a ubližovať Alexovi.
 
V rôznych situáciách, s hračkami alebo bez nich, sa dá vzbudiť u detí záujem jeden o druhého (vytvárať si medzi sebou vzťah). Medzi našu obľúbenú činnosť patrí čítanie. Pred večerným spánkom, si spoločne ľahneme do postele, jedného mávam na jednej strane a druhého na druhej a tak si čítame. Niekedy sú aj vedľa seba, ale to skôr skončíme s čítaním pretože sa hlasno smejú, navzájom si vymieňajú Alexov cumlík,... Sú to chvíle, kedy si ich naplno užívam. Pri dennom čítaní som sedávala na sedacom vaku. Jedného na jednej nohe a druhého na druhej. Nohy som si necítila ešte skôr, ako začali obaja čítať. Buď sme si čítali spoločnú jednu knihu alebo každý svoju. A vtedy ma napadlo, že by im bolo pohodlnejšie mať kresielka alebo pohovku, na ktorej by si mohli spoločne čítavať knihy. Pohovka, na ktorej sú hneď vedľa seba, mi prišla ako ideálny spôsob spoločne stráveného času.

Firma BINO je zameraná najmä na výrobu drevených hračiek, nás prekvapila aj takýmto doplnkom do detskej izby.
https://simatula.blogspot.sk

Vybrali sme si zelenú pohovku s bodkami, ktorá nám ladí do našej hnedo-bielo-zelenej izby (žiaľ je práve nedostupná) ale od firmy BINO majú aj iné farebné alternatívy. Napríklad s motívom obľúbenej postavičky krtka alebo sovičiek. No nie sú tieto pohovky a kresielka krásne?


https://www.feedo.sk/bino-kresielko-zelene/https://www.feedo.sk/vysledky-hladania/BINO%20pohovka%20KRTEK/https://www.feedo.sk/bino-mini-pohovka-ruzova-malej-sovy/


Bena čakalo veľké prekvapenie. Už aj on má svoj gauč/pohovku. Veľmi sa z pohovky tešil a všetko zisťoval a skúšal. V tú chvíľu sa z pohovky stala hračka.

Rozmer BINO MINI pohovky.
https://simatula.blogspot.sk/

https://simatula.blogspot.sk/ 

Veľké plus dávam hmotnosti 1,5kg, vďaka ktorej si tento gaučík dokáže Beník presúvať kam chce. Dokonca v ten deň ako prišla si ju presunul do obývačky a sledoval z nej obľúbenú rozprávku. Ďalším plusom vidím, že pohovka je mäkký (kvalitný zlepený molitan), ktorý je pokrytý bavlnenou látkou. Poťah je odnímateľný a môžem ho prať v pračke pri 30˚. Celkový dojem pohovky hodnotím na výbornú - cena, kvalita molitanu, poťahu, ušitia, funkcií (gauča, ležadla), hmotnosť, veľkosť.


 
Čo je tiež výborné, že sa dá rozložiť, využívame to najmä pre Alexovu bezpečnosť. Ja sedím pri nich a som rada ako im to krásne klape. Keď majú chuť pozerajú si spolu jednu knihu. Ben mu ukazuje a rozpráva o knihe alebo si pozerá každý sám. Som s výberom nadmieru spokojná a spokojnosť je vidieť aj u detí.

https://simatula.blogspot.sk/

Teraz vidím, že čas, ktorý trávia spoločným čítaním rozvíja naše deti. Alex, už prestáva byť malou piraňou a Ben mu neberie veci so slovami, to je moje, ale dokáže sa podeliť, ukázať, podať. Verím, že aj tento spôsob napomôže našim aj vašim deťom hľadať si cestu jeden k druhému a prejaviť si náklonnosť, spoluprácu a lásku. Vzťahy si budujeme celý náš život, preto netvrdím, že všetko ide hneď. Ale aj takouto obyčajnou pohovkou s knihou v ruke, hračkou a príjemným relaxom, môžeme napomáhať k tvorbe neobyčajných vzťahov medzi súrodencami. 


Prajem Vám krásny víkend

Vaša

0 komentáre:

Zverejnenie komentára