2016/02/09

Ako som sa (ne)naučil byť pretekárom na odrážadle Happy ride - on

Ako som sa (ne)naučil byť pretekárom HM STUDO/závodník HM STUDO


     Už aj ja mám svoje vlastné auto a nemusím mať vodičský preukaz. Síce nemá okná, motor, výfuk, riadiacu páku, pedále a veľa ďalších vecí, ale ja som spokojný. Pri jazdení na tomto autíčku nepotrebujete byť dospelákom. Čo je dôležité nesmiete prekročiť hmotnosť 20kg. A vek od 12 - 35 mesiacov je skôr o individualite dieťaťa, niektoré je šikovnejšie a dokáže na ňom jazdiť ešte pred 12 mesiacom a ďalšie sa lepšie vyhrá po 35 mesiaci. Takže vy rodičia viete najlepšie aké dieťa máte doma. Ja mám 15 mesiacov a hneď Vám vyrozprávam ako to je s mojim jazdením a hrou na pretekára.

     Ešte pred tým, ako som začal na ňom jazdiť, prebehlo dlhé a premyslené výberové konanie. Prečo práve takéto odrážadlo - pretekára, keď ich je na trhu veľmi veľa? Mamička si definovala kritéria podľa, ktorých vyberala.
Dôležité kritéria výberu a ich časti, ktoré by nemali chýbať:

  • Bezpečnosť z hľadiska stability odrážadlá. V ponuke odrážadiel sa razantne okresal výber z 2, 3 kolesových na 4 kolesové. Malo byť vyrobené z nezávadného a kvalitného plastu. Nemalo chýbať operadlo, o ktoré sa môžem oprieť a mám istejšie sedenie (nezošuchnem sa dozadu). Za pomoci operadla si autíčko posúvam, kde chcem.
  • Viacúčelovosť autíčka robí hru zábavnejšou. Mám pod volantom slúchadlo, ktorým volám haló, haló všetkým známym. Je pripevnené šnúrkou. Nedokážem si ho dať až k uchu, ale ak ho zabudnem správne odložiť a spadne pri šoférovaní na zem, nezachytí sa o koleso. Šnúra je bezpečne dlhá. Môžem zatrúbiť kalksónom tú-tú pripevnenom na volante. Pod sedadlom sa nachádza úložný priestor, do ktorého si rád ukrývam svoje hračky alebo dobroty. Mať niečo naviac - keď mám nôžky unavené, sadnem si pred autíčko. Na prednej kapote je malý volant, ktorým môžem otáčať, nad nim sa pohybuje miniatúra pretekárskeho autíčka.
  • Estetickosť, zaujímavý dizajn s pestrými farbami doplňujú pretekárske nálepky, čo spríjemňuje pocit z jazdy. 

A nakoniec vybrala. Odrážadlá od HMSTUDO sk/HM STUDO cz sú rozmanité svojimi motívmi. 
Na krabici od odrážadlá sme ich našli o 10 viac ako sú spomenuté v prechádzajúcej linke. 
Spolu majú 20 modelov a práve teraz možno vymýšľajú ďalšie.


A máme ho doma. Začínam byť pretekárom a to ešte neviem čo je vo vnútri krabice.



Veľkosť krabice nás veľmi prekvapila a tiež jej nízka hmotnosť. V krabici boli plastové predmety pekne rozložené a uložené.

Krabica obsahovala rozmontované odrážadlo. Autíčko so zadnými kolesami, predné kolesá, volant, nálepky a návod.

Zložiť autíčko podľa návodu nebolo vôbec náročné. Autíčko bola malá plastová skladačka, ktorú zvládla mamička aj bez ockovej pomoci a nepotrebovala žiaden skrutkovač, či iné náradie. Predné kolesá sa zasunuli do otvoru autíčka a zvrchu sa zatlačil volant. Spojenie sa zacvaklo a podľa návodu sa už nedá rozobrať. Operadlo sme zasunuli do otvorov za sedadlom. Nálepky sa dajú nalepiť podľa obrázku na krabici, no sú aj očíslované v návode.


Rozmery odrážadlá sú cca v cm (výška, dĺžka, šírka).  


Ako som sa (ne)naučil odrážať + video recenzia.

     Odrážadlo pôsobí, že je maličké ale keď som sa naň usadil je akurát a nohy sú položené pekne na zemi. My deti máme zmysel pre rýchle spoznávanie, osvojenie a učenie sa. Bez toho aby mi niekto niečo ukazoval som si začal sám sadať na autíčko. Veď je moje, nové a chcem sa naučiť s ním hrať a cestovať. S mamičkinou pomocou som sa usadil, chytil volantu a začal znožmo odrážať. Stála za mnou a hýbala naraz s nôžkami (dopredu a dozadu). Chichúňal som sa od ucha k uchu. Skúsil som to aj sám a išlo to. Po pár minútach som skúšal aj striedavo a išlo to tiež. Striedavým odrážaním sa posúvam vpred rýchlosťou slimáčika.
Zaujal ma klaksón na volante, viem ho stlačiť aj sám. S volantom sa nedá úplne krútiť, len mierne hýbať zo strany na stranu. Dôvodom je bezpečnosť a dobrá stabilita dieťaťa na autíčku pri odrážaní. Počas jazdy telefonujem ,,haló, haló Ela“.

Ak ma niečo zaujímavé vyruší, ihneď vstávam a idem vpred aj napriek tomu, že som z autíčka nevystúpil. Zo začiatku som nevedel vystúpiť, ale dokázal som si pomôcť aj sám. Odrážaním som sa dostal ku kreslu, zachytil sa ho a pekne sám vystúpil.

S odrážadlom sa môžem hrať, aj keď nemám náladu na vozenie sa. Sadnem si pred autíčko a hýbem malým volantom, niekedy si poschovávam hračky pod sedadlo do úložného priestoru. Aj moja kamarátka, keď ma bola navštíviť si tam schovávala chrumky. Dobrý nápad, keď rodičia majú šuflík na čokoládky, kam nedočiahnem, môžem si uložiť svoje dobroty aj sem.



Mamička si myslela, že po pár dňoch budem jazdiť ako pretekár Rely Dakar. Ale to ešte netušila, že to bude náročný mesiac. Trápili ma zúbky. Narástli mi 4 prvé stoličky, dolné dve dvojky sa začali predierať a ešte to zďaleka nekončí. Radšej som sa mojkal ako závodil.
Do leta budem trénovať lebo rád by som vyskúšal aj iný tip odrážadlá a to dvojkolesový, ktorý je náročnejší na stabilitu, ale je vhodný aj na vonkajšie hranie.

Odrážadlo napomáha:
  • k správnemu držaniu tela,
  • ku koordinácii pohybov nôh (súbežnému aj striedavému),
  • do budúcna k lepšej stabilite pri využití dvojkolesového odrážadlá,
  • deti, ktoré jazdia na odrážadle, sa bez problémov dokážu naučiť jazdiť na bicykli a to bez nutnosti montovania pomocných koliesok.


Viacej informácií o výbere správneho odrážadlá pre Vaše dieťa, Vám môžu pomôcť aj  tieto stránky najlacnejší šport a insportline.

PS: tento tip autíčka je v jednom článku pomenovaný ako odstrkovadlo. Ale mne príde úplne prirodzené aj tomuto autíčku hovoriť odrážadlo, lebo dieťa sa tiež odráža svojimi nôžkami od zeme.Takže je to jedno ako si ho kto pomenuje, hlavne aby sme vedeli aké chceme pre naše deti:)

Prajeme veľa šťastných kilometrov na odrážadle.



Vaša



0 komentáre:

Zverejnenie komentára